După 13 sezoane, încă iubesc Grey’s Anatomy!

Grey’s Anatomy este serialul meu de suflet. Aș da oricând orice altă activitate sau orice alt serial/ film pe un episod din el. Deși nu l-am vizionat încă de la începuturile sale, ci am început să îl urmăresc abia acum 5 ani, pentru mine rămâne cel mai bun serial, poate și pentru că este primul la care l-am urmărit în mod serios și conștiincios, și singurul de ale cărui poveste și personaje m-am atașat rapid și iremediabil.

Cum să vă spun… serialul asta mi-a „mâncat” zile și nopți din viață, dar mai ales nervi,din momentul în care l-am descoperit și până am ajuns la zi cu el. Mă ține tot timpul în suspans, uneori îmi dă acel împuls și motivația de care am nevoie în anumite zile sau momente, alteori o mare palmă că să mă trezească la realitate și să mă facă să apreciez ce am și locul în care sunt în prezent.

Scriu despre el acum pentru că m-am lăsat influențată de părerile de pe pagina de Facebook a serialului și în ultima perioadă am cam renunțat la vizionarea lui, gândindu-mă că nu mai este nimic la fel fără personajele vechi, că și-a pierdut farmecul și intensitatea, iar ideea că Shonda omoară sau alungă pe rând cele mai importante personaje mă enerva teribil. Astăzi, după ce am ajuns din nou la zi cu episoadele, am realizat că Grey’s Anatomy continuă să fie foarte bun și să merite orice efort și vizionare. Nu mă deranjează deloc faptul că de ceva timp se bazează mai mult pe poveștile personajelor și mai puțin pe cazuri și pe pacienți, ba din contră, am acceptat faptul că totul se învânte în jurul lui Meredith Grey și chiar a fost și este în continuare o plăcere să o văd crescând, maturizându-se, frământând-se, luând decizii mai mult sau mai puțin bune, evoluând profesional, „reparând” oameni etc.

Nu cred că pe măsură ce numărul episoadelor crește calitatea lor scade, din contră. Îmi place faptul că, acum că serialul se bazează mai mult pe poveștile și viețile personajelor, încep să fac anumite legături, să găsesc răspunsuri la anumite întrebări în legătură cu întâmplările și poveștile lor din trecut, însă în același timp mă deranjează faptul că au tot plecat/murit personaje dragi mie, fără de care eu nu îmi imaginam continuarea serialului.

Iubesc aproape toate personajele din serial, dar există, ca întotdeauna, și câteva excepții de la regulă. Dacă ar fi să le menționez pe cele care mă enervează la momentul actual ar fi vorba, după cum probabil vă așteptați, despre Jo, DeLuca și Catherine Avery, asta fara a mă fi lăsat influențată de părerile celorlalți fani ai serialului. Pur și simplu nu rezonez cu poveștile și comportamentele lor, mă enervează toanele și atitudinea bossy a lui Chaterine, minciunile lui Jo, iar DeLuca mi se pare că nu ajută cu nimic personajele sau povestea. Ba chiar le încurcă. Iar printre favoritele mele se numără, fără doar și poate: Christina, Alex, Bailey, Webber, cuplul Jackson-April, Meredith, Amelia, Lexie, Dr Shepherd și Dr Sloan. Evident, nu prea pot să aleg între ei, dar dacă aș fi nevoită să aleg un personaj favorit aș alege pe… hmm, nu pot, nu pot să fac asta!

Dincolo de evoluția lui Meredith, ceea ce ador la serialul ăsta este faptul că nu știi niciodată ce aduce următorul episod sau sezon. Niciodată socotelile mele nu se potrivesc cu ale Shondei și astfel tot timpul mă face să simt ceva diferit: tristețe, furie, fericire etc. Serialul ăsta nu are limite. Dacă ești deprimat și vizionezi un episod, fie cazi mai adânc în prăpastia tristeții, fie te scuturi de necazuri, îți dai două palme și te ridici glorios după vreun sfat dat de Webber sau de Bailey, sau după vreun monolog à la Meredith Grey.

Un alt motiv pentru care iubesc serialul ăsta este sountrack-ul. Multe dintre melodiile mele preferate deja se regăseau în el, iar pe altele le-am descoperit tocmai datorită lui. Cu siguranță nu m-ar deranja sau plictisi dacă ar continua mulți ani de acum înainte. Voi ce serial iubiți? 🙂

 

 

 

 

Leave a Reply

