Echilibrul corp-minte. Folosirea minții pentru vindecarea corpului

Am terminat acum ceva timp o carte ce mi-a schimbat mult felul în care îmi percepeam înainte corpul și relația mea cu el. Pot să spun chiar că mi-a deschis ochii și m-a făcut să realizez că nu îi acord atenția pe care o merită pentru toate lucrurile pe care mă ajută să le îndeplinesc. Mă las adesea controlată de minte, sunt prea rațională uneori și, asemenea oricărui om, o las să-mi fie ghid în fiecare acțiune de peste zi, începând din momentul în care mă trezesc, până seara, când m-am pus înapoi în pat așteptând să adorm, făcându-mi cine știe ce planuri sau gândindu-mă la cine știe ce lucruri. Mereu îmi las corpul de-o parte, ajung să-l nesocotesc, să-l suprasolicit, să nu iau în considerare momentele în care îi fac rău cu alimentația mea dezechilibrată, cu somnul haotic și cu dietele pe care mă străduiesc uneori, mai mult sau mai puțin, să le țin, să trec peste semnalele lui de alarmă.

Cartea „Echilibrul corp-minte. Folosirea minții pentru vindecarea corpului” mi-a atras atenția față de corpul meu. Lectura asta a venit așa… ca un val de aer rece într-o zi toridă de vară, m-a răcorit și m-a făcut să conștientizez „nenorocirile” pe care le făceam corpului meu. Am pus acele ghilimele pentru că deocamdată nu sunt fapte mari, nu mi-am torturat în cel mai profund mod corpul, supunându-l la tratamente care duc la vânătăi, tăieturi etc., sau orice alt lucru care să-i provoace dureri, însă majoritatea faptelor mele nu îi sunt benefice, de la alimentația nesănătoasă, până la stilul meu haotic de viață și cele 3-4h pe care le dorm uneori nopți la rând.
Cartea este structurată în șapte capitole, dintre care ultimele 3  cuprind informații despre puterea vindecătoare a meditației, sfaturi practice și un fel de pledoarie pentru Stațiunea de meditație Osho din India, în timp ce restul capitolelor tratează probleme legate de corp, de cum ne putem vindeca anumite temeri, suferințe, probleme, doar schimbându-ne relația cu corpul nostru și felul în care îl tratăm, despre cum ne putem induce starea de bine pentru a birui nefericirea cu care suntem obișnuiți în viața de zi cu zi, dar mai ales despre cum putem transforma corpul în prietenul și aliatul nostru în lupta cu boala și pentru obținerea stării de bine și a fericirii mult căutate.

Cartea este foarte ușor de citit, este potrivită pentru vacanță – mai ales că se apropie sezonul ei- la plajă, sau la munte, în timp ce aștepți ca grătarul să se încingă, pentru că prin felul în care este scrisă o să-ți provoace o altă legătură cu natura, cu organismul și corpul tău, și o să te umple de energie pozitivă și stare de bine. Conține și tot felul de anecdote menite să exemplifice lecțiile și învățăturile cu care trebuie să rămâi în urma lecturii.

Foarte mult m-a fermecat încă din primul capitol modul în care este descris corpul, frumusețea și ușurința cu care fiecare cuvânt citit te binedispune și te aduce  mai aproape de conștientizare.

Câteva idei care mi-au atras atenția:

  1. Conștientizăm existența corpului doar în momentele de suferință, atunci când simțim durere și cel mai mult în momentele acelea tindem să avem grijă de el..sau, cel puțin, să-i lăsăm impresia asta.
  2. Nefericirea este o stare obișnuită a omului, cu care e obișnuit de mic copil, fericirea pare un defect, o ciudățenie. Dacă cineva se comportă asemenea unui copil fericit, în ochii celorlalți pare un ciudat.
  3.  Trebuie să trăim  orice emoție, să nu reprimăm niciuna, deoarece orice emoție reprimată  o să se canalize în mușchii noștri, în corp, iar  acest lucru va duce la apariția bolilor, tensiunilor și durerilor.
  4. Să ne tratăm corpul și mintea ca un tot unitar.

Nici aceasta, nici celelalte cărți ce apar sub numele său nu sunt scrise de Osho, ci sunt pur și simplu transcrieri după înregistrări audio și video ale unor prelegeri internaționale, acumulate în decursul a treizeci și cinci de ani.În concluzie, nu rămâne decât să vă justific cele spuse cu câteva exemple din carte, exemple care mi-au plăcut și pe care le-am surprins în câteva fotografii:

Nu este o capodoperă literară nici pe departe, dar este o lectură relaxantă și motivantă, ideală pentru cei care preferă astfel de cărți, pentru cei ce vor să încerce ceva nou și pentru cei ce vor să descopere mai multe despre “filosofia” lui Osho.

Voi ați citit cărți de-ale lui Osho? Ce cărți de acest gen ați recomanda?:)

Leave a Reply

